לפני ארבע שנים וחצי (איך הזמן רץ כשנהנים), פרסמתי ב"ידיעות אחרונות" טור המספר על הבלוג החדש של מק'דונלדס ישראל, שכבר מזמן לא קיים, ובו הגולשים הוזמנו לכתוב על החוויות שלהם ממסעדות החברה. הטקסטים בבלוג היו מדהימים, מקסימים, נפלאים שנכתבו, בין השאר, על ידי משרד האינטראקטיב אשר נשכר על ידי מק'דונלדס (חנן כהן תפס אותם על חם). התוצאה, טקסטים מביכים בדביקותם, חסרי אותנטיות בצורה משוועת או במילים אחרות Epic FAIL (עידוק ראיין את מי שהרימה את הפרויקט הזה).
כעת אני קורא שמק'דונלדס, הפעם לא ישראל אלא מק'דונלדס העולמית, טובלת פעם נוספת את ידה בתוך המדיה החברתית ושוב מוציאה אותה כשהיא מסריחה מנפט.
החברה השיקה קמפיין בטוויטר במסגרתו גולשים ועובדים הוזמנו לשתף בסיפורים הקשורים במסעדות החברה תחת ההאש-תג McDStories. התוצאה? אללה יוסטור.
חלפו כמה שעות וברחבי האינטרנט החלו להופיע טקסטים שמנתחים את הכישלון המהדהד של מק'דונלדס. כעת השיחה עברה מהטוויטים המשמיצים אל ניתוח מלגלג ובמביך של הקמפיין המביך. תגובת מק'דונלדס היתה שהם שולטים בעניינים, שבסך הכל מדובר ב-2% מכלל הציוצים ידה-ידה-ידה.
מעבר לעובדה שהסיפור הזה יהפוך לעוד פנינה חביבה בארגז המאיים להתפוצץ של כישלונות מהדהדים של ארגונים גדולים במדיה החברתית (מישהו אמר בנק לאומי?), נראה שהגיע הזמן שהארגונים האלו יפנימו לקח אחד ויחיד: אם הציבור לא אוהב אותך, אולי לא כדאי שתפעיל אותו במדיה החברתית ותבקש ממנו לספר לך מה הוא חושב עליך.
אנשים רבים אוכלים במק'דונלדס כי אין להם ברירה: זה הדבר הכי מהיר, הכי זול, הכי זמין שיש להם בסביבה. הם לא ממש נהנים שם. הם יודעים שזה לא הכי בריא, לא הכי מזין אבל הם עושים את זה בכל זאת כי באותו הרגע לא היתה להם אופציה הרבה יותר מוצלחת. באותו האופן אנשים פותחים חשבון בבנק לאומי לא כי הוא הבנק הכי משפחתי, הכי טוב, הכי זול, הכי נעים, הכי דואג ללקוחותיו. הם עושים את זה כי אין להם הרבה ברירה שהרי אין באמת תחרות בין הבנקים. הלקוחות של לאומי לא אוהבים את בנק לאומי כמו שהם לא אוהבים את קופת חולים כללית כמו שהם לא אוהבים את אורנג' כמו שהם לא אוהבים את נטוויז'ן. אנחנו בוחרים בהם כי צריך לבחור במשהו ואז לסתום את האף.
אבל כאשר נותנים לנו לפתוח את הפה על הארגונים האלו, זה נגמר כמו שזה נגמר ואם מומחי המדיה החברתית שלכם לא מספרים לכם (הארגונים הגדולים) את זה, אז הם משקרים לכם בפנים.
כתיבת תגובה