חלאס עם ההייפ!

קטגוריות: , ,

סף העצבים שלי כלפי מוצרים שיש מאחוריהם הייפ בלתי סביר הפך בשנים האחרונות לנמוך במיוחד ובכל מה שקשור ל-iPhone, ההייפ הוא לא "בלתי סביר", ההייפ הוא לא הגיוני ברמות שקשה לתאר.

אז נכון שאנחנו אוהבים לצחוק על היפנים. אוהבים? היי, אני עשיתי גלוב מזה. אנחנו אוהבים לתאר אותם כחולי גאדג'טים מוטרפים שעומדים בגשם שעות כדי לשים יד על הפלייסטיישן החדש. המקרה של ה-iPhone מוכיח שהאמריקאים פסיכים לא פחות. "לא פחות" אמרתי? הרבה יותר.

אנשים! תתעוררו! זה כולה טלפון סלולרי!!!

אין ספק שמדובר במכשיר מאגניב במיוחד אבל הוא גם מכשיר עם לא מעט בעיות (אי אפשר להחליף סוללה? כשיש איתה בעיה צריך להחליף את המכשיר כולו? ההלללווו??!). אז בהחלט אפשר להתלהב מה-iPhone – גם אני עשיתי את זה כאשר נודע עליו לראשונה – אבל מכאן ועד להפוך לנציג שיווק בפועל של אפל המרחק גדול. תראו מה קרה אתמול ב-techmeme; כל העמוד הופקע לטובת דיווחים על הפלא. כאשר מישהו מעז לומר איזו מילה רעה על ה-iPhone הוא נתקל בחומה של מעריצים שוטים (ויש למכשיר לא מעט חסרונות).

הדרך שבה אפל מצליחה לייצר ולשווק מכשירים שגורמים לאנשים להזדהות איתם באופן רגשי היא ההצלחה הגדולה ביותר שלה – זה הסוד שלה. באופן אישי, קשה לי להתמודד עם אנשים שמגדירים את זהותם באמצעות חתכת פלסטיק, והאנשים שחיכו שלושה ימים בתור כדי לרכוש iPhone (רק כדי לגלות שאפל שלחו עשרות אלפי יחידות לחנויות ולא היתה שום סיבה לעמוד בתור), הם אנשים שמגדירים את חייהם באמצעות מוצר צריכה בסיסי כמו טלפון סלולרי.

לא צריך לקחת את הדיון הזה למקומות רחוקים מדי, ועדיין כאשר אויביה של אמריקה מביטים עליה מבחוץ, יש להם סיבה להביט בבוז עמוק כלפי התרבות הצרכנית והשטחית שמתפתחת בארה"ב. ולא, אנחנו לא טובים יותר. מישהו זוכר את התור לאיקאה כשזו רק נפתחה? הלו!?! כולה ארונות להרכבה עצמית. מה נהיה?

תגובות

30 תגובות על “חלאס עם ההייפ!”

  1. דווקא בארץ יש פחות התלהמות והיטיב גל מור יחד עם איי פי (מה, הוא כותב מאמרים עם אנתוני פארקר?) לתת גם אייטם על הכשלונות של אפל.

  2. מה שנחמד הוא שכל הייפ כזה נראה פתאטי אחרי מעט מאוד זמן.

    אתם זוכרים את ההוא שעשו לו מצבה בצורת טלפון נייד?

  3. כולה טלפון סלולרי?! כולה טלפון סלולרי?!
    כבוד היו"ר! זהו ה-JesusPhone! *מקהלת מלאכים עושה אהההההההה*

    אולי לא שמת לב, אבל ביום שבו יצא ה-iPhone, כל שאר הטלפונים כבו למשך 5 שניות במחאה על כך שהולכים להחליף אותם! כל אגלי הזיעה נטפו על מצחי האנושות! כל הלבבות החסירו פעימה! כל העולם השתתק! היה ליקוי מאורות!!!

    ראו כי הוא בא, מלך מלכי הטלפונים הסלולריים! מי יראך ולא ישתחווה אפיים!!!

  4. כולה טלפון? כולה טלפון? זו מתנה משמים! (מנכ"ל AT&T)

  5. אני מסתובב בגאווה עם מכשיר מיושן, שעובד יפה, יש בו שעון, יש בו שעון מעורר, אפשר להוציא ממנו שיחות, ואפילו לקבל שיחות נכנסות. והמחיר? ללא תחרות! לא, באמת! אני כנראה הלקוח הגרוע ביותר של החברה שאני מנוי בה. לא שידרגתי כלום כבר 4 שנים. אני לא מחויב לכלום, יש לי אחלה דיל, ששידרוג היה מבטל אותו, והחיוב החודשי שלי הוא מגוחך.

    הזמנתי עכשיו מהמזרח מכשיר מחודש (קצת פחות מיושן מזה שאני מסתובב איתו) ב-20$. אני לא אשתמש בו עד שהישן יתקלקל, ולא נראה לי שזה יקרה בקרוב.

    עם זאת, אני חייב לומר שעליי הייפ של האיי-פון עבד, ויש לי הרגשה שאם הייתי עכשיו בארה"ב, לא הייתי מתנפל על המכשיר בשבוע הראשון של המכירות, אבל הייתי רוכש אותו בשבוע השני. הוא נראה מדהים.

  6. Vaiden (ניצן)

    אפל מתקרבת למיקרוסופט באורך הזמן שמפריד בין שלב ה"וואו-אני-חייב-אחד" לשלב השינאה היוקדת.
    בכל מקרה – לפחות יצא מכל התורים האלה משהו טוב – אני בטוח שעוד יום כבר נראה את סרטוני ה-Smash my iPhone הראשונים. אחרת היינו צ ריכים לחכות לפחות שבוע.

  7. לא כל כך נעים לי להגיד אבל למכשיר שלי [קוראים לו נחמיה] יש סוללות A4 מאחור…גיליתי את זה כשבאמצע שיעור באונברסיטה הוא לא הפסיק לצלצל ולא הצלחתי להשתיק אותו אז ניסיתי לשלוף את הסוללה מאחור והמכסה עף והסוללות התגלגלו ברעש על הרצפה…הוי זה היה מביך…גם לי וגם לסלולרי המעפן שלי…

  8. למהנט הכתיר את הידיעה על יציאת הטלפון לחנויות בכותרת "היסטוריה". ממש לא הגזמתם, גל וניב.
    כשירות לקוראי הגלוב: סקירה מקיפה וממצה של המכשיר באתר Cnet. ציון העורך: 8. ציון הגולשים: 6.4!!! ביזיון!!! סטיב ג'ובס יסגור איתכם את החשבון.

  9. ילדה – A4 זה נייר. בטריות זה AA או AAA.
    גם לי יש טלפון ענתיקה, אבל אצלי יש פיצ'ר שעל כל מכה קלה הבטרייה עפה.

  10. עומרן- למה להיות קטנוניים?? A4, AA , פלוחכשטן? לי ולנחמיה זה לא משנה. יום אחד עוד נכנס למועדון ה-5 של הסלולרים. 😉

  11. האייפון עשוי מתכת וזכוכית

    לא פלסטיק

  12. עומר, אמנם לא הג'יזס-פון, אבל המתחרה הגדול שלו הוא ככל הנראה jPhone

  13. יובל (בכנס)

    רן – אההה, אם ככה.

  14. הינה הבעיה בצריכת חדשות מבלוגים ו-techmeme, הקשר בינם ובין תיאור המציאות מקרי ביותר. כן היה הייפ סביב האייפון, אבל לא הייתה היסטריה ותורים כמו שניתן להבין אם מקור החדשות העיקרי שלי הוא בלוגים של חולי גאדג'טים.

  15. יובל (בכנס)

    ואם מקור החדשות שלי הוא הניו-יורק טיימס, הוול-סטריט ג'ורנל, טיים מגזין וניוזוויק?

  16. לא יודע למה, אבל נראה לי הרבה יותר הגיוני משום מה שהפלאפון יקרא MP3 מאשר שהמכשיר MP3 ידע להתקשר.

  17. ירדן – זה רק בגלל שנוספו לו עם הזמן עוד פונקציות, בזמן שלנגני mp3 לא ממש נוספו.
    בכלל, נראה לי שהפלאפון של היום זה האולר של לפני 15 שנה.

  18. עגבנייה

    ועכשיו נעבור להיפנוזה – אני רוצה את הסלולרי של אפל… אני חייב להשיג אותו בכל מחיר… אני מחר בבוקר עולה על טיסה וקונה אותו… לעולם לא אשמיץ את אפל ונציגיה עלי אדמות.

    אני מושקעת בחברה הזו.
    יובל מינה אותי בעבר למתנקשת (עכשיו הוא מתחרט) של הגלוב ולכן לא אתן שתהרסו את עתידי הכלכלי בוויכוחי סרק אם זה טוב או לא – העיקר שתקנו !!!!

  19. עדיין צריך להכניס את הידיעות הללו לפרופורציה. אם במדינה של 300 מיליון איש יש הייפ שמשפיע על כמה מאות אלפים, ובשורה התחתונה זה לא השפיע על יותר, זה עדיין חלק קטן מהחברה. בערך כמו ההשפעה של הבלוגים בישראל…

  20. ירדן – זה לא פלאפון וזה לא MP3.

    פלאפון זו חברה. טלפון סלולרי או טלפון נייד זה המכשיר.
    MP3 זה פורמט קובץ. נגן MP3 או נגן מוזיקה זה המכשיר.

    זה היה ה-nitpicking היומי.

  21. אחד לשעבר

    באמת יצא מפרופורציה הסיפור הזה. אבל מה? צחוקים בצד, ג'ובס ימכור מהמכשיר המדהים הזה כל כך כל כך הרבה. ולמה? כי הוא משכיל לתת לאנשים משהו שעובד בצורה הרבה יותר טובה מהמתחרים המחורבנים (מניסיון אישי) שלו בסטייל שאין עליו.
    שווה עוד 100 200 דולר, אין ספק.

  22. סטיב ג'ובס לא מוכר טלפונים סלולריים. הוא לא מוכר נגני מוזיקה. הוא מוכר סטייל, הוא מוכר את העתיד, הוא מוכר אויר חם ומציאות מעוותת, וקופסאות פלסטיק (וזכוכית ומתכת) מעוצבות מאוד מאוד מאוד יפה. האייפון הוא אופיום להמונים. סטיב ג'ובס מוכר סמים. היפי.

  23. עומר – אני יודע אבל אני מעדיף לקרוא להם בשמות שבהם יבינו על מה אני מדבר.

  24. רואה שחורות: כבר די ברור לי מהדיון הקודם שיש לך בעיה בבוחן המציאות.

    אני מסכים עם מה שיובל אומר פה:

    "הדרך שבה אפל מצליחה לייצר ולשווק מכשירים שגורמים לאנשים להזדהות איתם באופן רגשי היא ההצלחה הגדולה ביותר שלה – זה הסוד שלה"

    אכן. ומה שמרכיב את הסוד הזה הוא שילוב של המון גורמים – והם עמוקים הרבה מעבר ל"קופסאות מעוצבות מאוד מאוד מאוד יפה".

  25. כן, הירנוט. אני לא מסכים עם כל מילה שאתה אומר, מסקנה: יש לי בעיה בבוחן המציאות.

  26. כל כך צודק יקירי.

  27. ר"ש: "כן, הירנוט. אני לא מסכים עם כל מילה שאתה אומר, מסקנה: יש לי בעיה בבוחן המציאות."

    ר"ש: בנוסף לזה שיש לך בעיה בהבנת המציאות* , יש לך בעיה במנגנון ההיסק הלוגי.

    ר"ש: "סטיב ג’ובס לא מוכר טלפונים סלולריים. הוא לא מוכר נגני מוזיקה"… "הוא מוכר אויר חם ומציאות מעוותת"… "האייפון הוא אופיום להמונים. סטיב ג’ובס מוכר סמים"…

    זה לא "אי הסכמה" – אין פה טענה להסכים איתה בכלל. זה תמונת מראה הפוכה של אותם מעריצים עוורים של סטיב – רק שלהם יש סיבה להיות מעריצים – הם מרוצים מהמוצרים שהוא מייצר ומשווק**. אין לך טיעונים – אתה מתלהם וכותב שטויות – ססמאות ריקות בלי כלום מאחוריהם. בדיון זה אינך ראציונאלי ולמרות מספר נסיונות לנהל דיון אינטיליגטי איתך אני נאלץ לסכם שאי אפשר לנהל דיון עם דמגוג חסר יכולת לביקורת עצמית – פארנואיד המשוכנע בצדק דעתו המטופשת, שיחפש כל תירוץ מתחת לאדמה להצדיק את תיאוריית הקונצפיראציה הדבילית שלו.

    * השימוש במינוח "בעיה בבחן המציאות" ללא ספק היה מוגזם, קבל התנצלותי.
    ** שוב – לגבי הסיבות למה הם מרוצים – ראה דיון בשרשור הקודם.

  28. דרור שניר

    הירנוט, יכול להיות שיש ל-ר"ש אובססיה קלה לגבי חברת אפל (לשלילה…), אבל בין ביקורת על כך לבין ההשמצה הפראית שלך אמורה להיות פרושה תהום לא-קטנה. במילים פשוטות יותר: פויה.

  29. דרור: אתה צודק .אכן, הגזמתי פה. הייתי צריך לספור עד 10 לפני הsend. זו מסוג התגובות שמצטערים אחרי ששולחים.

    לגבי "השמצות פרועות" – שיהיה ברור – אני לא מכיר את ר"ש אישית – כל מה שכתבתי מתבסס על שני הדיונים בנושא הזה – ובעיקר נובע מהתגובות שלו שראיתי כמזלזלות באינטיליגנציה שלי. זה כמובן נראה מאוד מטופש עכשיו שחושבים על מה ולמה אנחנו מבזבזים פה את הזמן.

    אין לי שום כוונה להשמיץ אף אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן