זו ההשקה החשובה ביותר מאז ומעולם

קטגוריות: ,

רבות מדובר על מכונת ההייפ של אפל. בצדק מדובר עליה רבות – זו מכונה אימתנית. אבל אפל היא רק גרסה משוכללת למכונות הייפ קודמות לה. אחת מהן היא מיקרוסופט, זוכרים אותה? החברה החבוטה, המאובקת, זו שעושה ככל יכולתה להישאר רלוונטית, ובתחומים מסוימים אפילו מצליחה?

ובכן למיקרוסופט יש כמה מוצרים שהם ליבת הפעילות העסקית שלה אך ללא ספק המוצר המרכזי הוא מערכת ההפעלה שלה, "חלונות". אין פלא לכן שהשקה של מערכת הפעלה היא אירוע חשוב על אף שבשנים האחרונות הוא הופך לאירוע פחות ופחות חשוב.

במיקרוסופט משקיעים סכום כסף מגונה בהשקה של "חלונות 8", משהו שנע בין מיליארד למיליארד דולר וחצי, ואני קורא בטק-ראנץ' ובמקומות נוספים משפטים נוסח זה:

Windows 8 launches on October 26. It’s been said to be Microsoft’s most important product launch to date

עכשיו המשפט הזה היה לי מוכר. נורא מוכר. הוא מוכר לא בגלל שעיתונאים חושבים אותו, הוא מוכר בגלל שמיקרוסופט תוקעת להם יד בתוך התחת והופכת אותם לבובה שפולטת את המשפטים האלו.

על חלונות 98 אמרו:

Windows 98 is the most important product launch of the year

על חלונות 2000 אמרו:

At its introduction, Microsoft referred to Windows 2000 as the most important product launch in company history

על חלונות XP אמרו:

Bill Gates, Microsoft chairman and chief software architect, presented the keynote address at the most important product launch in Microsoft’s history

על חלונות ויסטה אמרו:

When Microsoft says Windows Vista is its most important product announcement in years, it isn't just feeding the hype machine

על חלונות 7 אמרו:

The new operating system, arguably Microsoft's most important product launch since Windows 95 a decade ago

לכן כאשר יגידו לכם, ועוד מעט יגידו לכם בלי סוף, שחלונות 8 היא ההשקה החשובה ביותר של מיקרוסופט מאז ומעולם, תענו: "אה הא".

תגובות

15 תגובות על “זו ההשקה החשובה ביותר מאז ומעולם”

  1. אני כל כך טוב לי עם ה XP. שיתפוצצו

  2. הדי – אתה רוצה להגיד לי שאתה מרוצה ממוצר תוכנה בן 11 שנה? כזה שנכתב כשסלולרי עוד סחבו עם מריצה והיית משלם לספק האינטרנט שלך לפי שעה? אנשי המכירות של מיקרוסופט לא יתפוצצו – אבל המהנדסים שלהם יכולים לטפוח לעצמם עם השכם.

    אני לא בטוח איך לדרג את השקת ווינדווס 8 ברשימת ההשקות של מיקרוסופט, אבל המערכת בהחלט נראית מרשימה. נראה לי שמיקרוסופט בהחלט יכולים להצליח איתה בקרב קהל היעד של הסלולרי העיסקי, שאין לו ממש כלי יעודי מאז קריסת בלקברי, ועוד יותר בשוק של הטאבלט ההיברידי – כזה שהופך ללפטופ אמיתי כשמצרפים לו מקלדת ועכבר (ולא החיקויי לפטופ מבוססי האנדרואיד שהיו עד היום).

    בכל מקרה, אני מאחל להם בהצלחה מול אפל. מיקרוסופט של היום היא חברה הרבה יותר פתוחה ממה שהייתה בימי גייטס, שבעצמה לא התקרבה מעולם לרמת הסגירות והריכוזיות של אפל כיום. אפל עושה מוצרים נהדרים, אבל החזון שלה לגבי עולם הטכנולוגיה הוא מעורר דאגה.

  3. אבל כל אחת מההשקות הללו באמת היתה הדבר הכי חשוב, בשעתה.

  4. בהחלט מדובר בעוד אחת משיטות השיווק הקלישאתיות, אבל אין באמת בעיה לוגית עם העניין.

  5. כשאומרים לכם "השקה חשובה" תגידו "ביזה!!!".

  6. לפחות הם לא ממחזרים את "כל המדינה עוצרת את נשמתה" החביב על עורכי הפרומואים של כל ריאליטי משעמם נוסף בקשת, עונה אחר עונה.

  7. of course they've been waited for this moment since the dawn of their history.
    that's how TIME works!

  8. שיבשתי את הפרפקט. מאוחר ואני אחרי שלוש שעות צלייה מוחית בבורדלנדס2. סלחו לי.

  9. באמת? להקדיש פוסט להגזמה (היפרבולה) בתוכן שיווקי? מה היית מצפה שמיקרוסופט יעשו או יאמרו אחרת?
    הנה ניסוי קטן: תחפשו "שנה קריטית" כלכלה או שתחפש "שנה קריטית" ביטחון.

    הפתעה: כל השנים קריטיות. אין שנים סתם. אין תקופות מעבר. ומה אפשר ללמוד מכך?

    שכל השנים הן קריטיות או בלתי חשובות באותה המידה? שאנחנו במצב משברי קבוע? שזמן הוא משאב יקר? או ששימוש בנוסחאות/קלישאות/תבניות מוכרות הוא קל לעיכול? מוכר? מייצר כותרת? או שזה עושה טוב לדימוי של הדובר – גורם לו להשמע רציני וסמכותי?

  10. הו, בפעם החמש מאות: אין לי בעיה עם מיקרוסופט. יש לי בעיה עם עיתונאים שאוכלים את הלוקש הזה. קאפיש?

  11. קאפיש, קאפיש.
    מה לעיתונאים ולטכנולוגיה? תוצאות הסיקור, לרוב, די מביכות ועוסקות באנקדוטלי. הן בוודאי לא נותנות איזושהיא פרשנות מחכימה כמו להסביר את מקומם של החידושים על איזשהוא ציר של חשיבות (מרכזי? שולי?) או זמן (מגמות/אופנות) או משמעות חברתית.

    תמיד בשולי החדשות, תמיד מתרכזים בכמה פיצ'רים נוצצים. בקיצור, סוג של filler.

    אתה בעצם מתקומם על רמת הסיקור של דברים שמשיקים לתחום העיסוק שלך. היית רוצה שזה יקבל מקום קצת יותר מרכזי.

    גם אותי זה מביך בתור מישהוא שעושה את זה לפרנסתו, וזה רק גורם לי לתהות מה רמת הסיקור בתחומים שאני לא בקיא בהם.

  12. גם פה בארץ כל שנה אומרים שזה שנת הכרעה.
    2010 שנת הכרעה
    2011 שנת הכרעה
    2012 שנת הכרעה

    כל שנה אותו דבר.

  13. אחד העם 18

    …הבחירות המכריעות ביותר…
    …שנה קריטית לכלכלה…
    …מצב חמור ביטחונית…
    …איראן מוכנה לייצור פצצה גרעינית…
    …כלכלת אירופה קורסת…
    …כלכלת ארה"ב קורסת…

    וכהנה וכהנה, כל מה שעוזר למכור עיתונים / לקבל צפיות באתר האינטרנט

  14. לדני (12) ואחד העם 18 (13): בדיוק!
    או ש"מוכרים" לנו דרמה, או סוגה עילית (כלומר soap/reality ב- new speak של הערוצים המסחריים) כמו ביבי וברק BFF או לאחרונה ביבי וברק כבר לא ישנים כפיות.

    ו(גם) ככה הופכים את החדשות לבידור.

  15. הרשה לי להציע ציטוט רלוונטי (בערך) מיצירת המופת הקולנועית Office Space:

    So I was sitting in my cubicle today, and I realized, ever since I started working, every single day of my life has been worse than the day before it. So that means that every single day that you see me, that's on the worst day of my life.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן