בשבוע שבו אתר הרשתות החברתיות LinkedIn מונפק, מזנק ביותר מ-100% ביום המסחר הראשון, ובאופן רשמי מכריז על תחילתה של בועה חדשה, משמח לגלות שבכל זאת לא פס ההיגיון מהעולם.
לפני שנה וחצי כתבתי על אתר אינטרנט חדש, Blippy, שמזמין אנשים להעביר את מספר כרטיס האשראי שלהם לרשות האתר, לא כדי שזה יגבה מהם כסף (חלילה), אלא כדי לאפשר לחבריהם לעקוב בזמן אמת אחר הרכישות של בעל הכרטיס: בכל פעם שבעל הכרטיס מבצע רכישה איפשהו, רשימת העוקבים אחריו תקבל הודעה שתדווח על הרכישה. הייתי משוכנע שהשירות הזה ייעלם ואולם בחלוף חצי שנה הוא עדיין היה איתנו.
אבל יש תקווה. בחלוף 18 חודשים מאז שהאתר הפציע נודע שהחברה תחדל מלהשקיע בפיתוח שירות-שיתוף-המידע-שמתקבל-בכל-פעם-שקונים-משהו-בכרטיס-האשראי ותפנה לרעיונות אחרים. החלק המעניין בסיפור הזה הוא שבחברה הושקעו לא פחות מ-13 מיליון דולר. אלו 50 מיליון שקל שהתאיידו. אין לי בעיה עם השקעה בחברות סטארט-אפ, זה כל הרעיון שבהשקעה בחברות האלו: לפעמים אתה מצליח ולפעמים לא. הבעיה שלי היא שההשקעה ב-Blippy היתה כל כך מופרכת שהיה הרבה יותר הגיוני להעלות באש ערימה של שטרות בשווי 13 מיליון דולר; לפחות אפשר היה להתחמם מהמדורה במשך כמה דקות (נראה לי שריח מדורות ל"ג בעומר שעולה באפי משפיע על המטאפורות שלי).
אינני יודע אם היעלמותו של Blippy מרמזת של חזרתה של השפיות. אם כבר, הנפקתה של LinkedIn מלמדת כי הטירוף עומד לנצח ומעתה כל מה שידיף ניחוח של רשתות חברתיות, יזכה למקדם הייפ גבוה.
כתיבת תגובה