במשך הרבה מאוד שנים היתה לי מדפסת HP. אבל ממש הרבה שנים. מדובר במדפסת המשולבת HP pcs 2210. מאוד אהבתי אותה והיא אהבה אותי. אבל כמו כל דבר בחיים, גם מערכת היחסים הזו הגיעה לסופה והגיע הזמן לרכוש מדפסת חדשה. שמעתי כל מיני דברים לא לגמרי סימפטיים על מדפסות HP אבל החלטתי לשמור אמונים למותג שהתייחס אליי כל כך יפה עם המדפסת הקודמת שלו.
אז עשיתי בירורים והגעתי לדגם הזה, Officejet 6500. הדגם מגיע גם עם אפשרות לאינטרנט אלחוטי אבל הגעתי למסקנה שאני לא זקוק לו ורכשתי את הדגם ללא תמיכה באינטרנט אלחוטי. החלטתי לרכוש אותו כיוון שקראתי עליו דברים ממש לא רעים כמו כאן, או כאן ובאופן כללי הרגשתי שאני קונה מוצר טוב במחיר טוב. ובכן, לא.
נתחיל בכך שכדי להתקין מדפסות HP (אני חושש שמדובר בכל המדפסות ולא רק במדפסות HP) צריך לפנות חצי יום עבודה כמו גם חצי טרה-ביית. הדרייבר הוא עצום ממדים ומה שפעם לקח שתי דקות לוקח היום שעה. כולה מדפסת, כן? שלא לדבר על ערימות הפונקציות, תוכנות המשנה ושאר המועקות ש-HP מעמיסה על תוכנת ההתקנה של המדפסת הזו.
מכיוון שמדובר במדפסת משולבת יש בה שלושה מרכיבים מרכזיים: מדפסת, סורק ופקס.
מדפסת: בניגוד למדפסת הקודמת (אותה קניתי מתישהו בסוף שנות ה-90'), שמהרגע שנתת לה הוראה להדפיס היא מיד נכנסה לפעולה, המדפסת הזו לוקחת את הזמן עד שהיא מוכנה להזיז את הישבן השמן שלה. רוצה לומר, אם אתה רוצה להדפיס משהו במהירות, תשכח מזה. היא מזיזה את ראש ההדפסה מפה לשם, משמיעה רעשים, בודקת אם יש דפים, מתחברת לאינטרנט לבדוק את מזג האוויר, שותה כוס קפה ובאופן כללי – היא לא ממהרת לשום מקום. FAIL. מצד שני, כאשר היא כבר מדפיסה, היא עושה את זה במהירות נאה.
סורק: בניגוד למדפסת הקודמת, הסורק מאוד לא משכנע. סריקות שבוצעו מתוך ספרים יצאו מטושטשות לחלוטין. יש כנראה בעיה עם הנורה כיוון שכל חריץ קטן של אור שנכנס לאזור הסריקה מייצר חתיכת אזור שחור בסריקה עצמה. מצד שני האזורים שנסרקים הם מאוד כהים ולא חדים. דרייבר הסריקה שמגיע עם הסורק בסיסי, מעיק ולא פותר את הבעיה. באופן כללי פעולת הסריקה הפכה לסיוט מתמשך בו אתה מנסה למצוא את הדרך הנכונה להוציא סריקה נורמלית ורק לעתים רחוקות מצליח. הדרך היחידה לסרוק כמו שצריך היא דרך מזין הדפים ולא דרך הזכוכית. FAIL.
פקס: הבעיה הכי גדולה. ראשית לא ניתן לשלוח מספר פריטים באמצעות סריקתם דרך הזכוכית אלא רק דרך מזין הדפים. כלומר, אם אני רוצה לשלוח עמוד טקסט עם תעודת הזהות שלי וכן שני עמודים מספר, אני לא יכול להורות למדפסת לסרוק את כולם מהזכוכית ואז לשלוח אותם בבת אחת. מספר רב של פריטים ניתן לשלוח בפקס רק באמצעות מזין הדפים. נסו אתם להעביר תעודת זהות דרך מזין הדפים – שלא לדבר על ספר שלם. FAIL.
בנוסף, בעת התקנת המדפסת הגדרתי שהפקס חולק את קו הטלפון גם עם בני אדם ולמרות זאת אני מבקש שהוא יענה באופן אוטומטי אחרי חמישה צלצולים. למרות הבקשה שלי, הפקס לא עונה. אף פעם. למרות שיש כפתור על המדפסת שעליו כתוב "מענה אוטומטי" ולמרות שהוא לחוץ ונורה קטנה וירקרקה מופיעה לידו, הפקס לא עונה גם אם יהיו 5,000 צלצולים. אז קראתי כל מיני עצות בכל מיני פורומים והסבירו לי שצריך לעבוד על המדפסת ולהגיד לה: "את פה לבד, אף אחד לא משתמש בקו הזה!". סבבה. רק שתוכנת "מרכז הפתרונות של HP" הפסיקה לעבוד. אז הסרתי אותה, והתקנתי אותה מחדש. רק שהיא לא מוכנה לעבוד מחדש. שלוש פעמים הסרתי והתקנתי (כל פעם היא מכבה ומפעילה לי את המחשב) ושום דבר לא עובד. התוכנה לא עובדת. תוכנת ההתקנה מאוד נחמדה והיא אמרה לי: "חכה שניה, אני שולחת את הפרטים ל-HP ונראה איך אפשר לעזור לך". אז חיכיתי, היא שלחה את הפרטים ומיד הודיעה לי: "אין פתרון לבעיה שלך". בלי התוכנה אני לא יכול להפעיל את אשף התקנת הפקס ובלי האשף אני לא יכול לעבוד על המדפסת שלי כדי שהיא תענה לשיחות פקס. FAIL.
מסקנות:
1. המלצות באינטרנט לא בהכרח שוות יותר מלירה וחצי, גם כאשר הן מגיעות מאתרים מקצועיים יותר או פחות. גם אני סקרתי בזמנו כל מיני מוצרי חומרה ותוכנה והמסקנה שלי היא שעד שאתה לא חי עם המוצר חודש ימים, אין לך מושג. חודש ימים – לא פחות.
2. לשמור אמונים למותג זה עניין לרומנטיקנים. עד שלא יוכיחו לי אחרת, אני עם HP גמרתי.
3. אני מחפש מדפסת משולבת שבה שלושת המרכיבים עובדים. המלצות?
**
עדכון (4.2.2011): שלושה שבועות לאחר פרסום הפוסט יצרו איתי קשר אנשי HP. הבטיחו שיתקשרו ולא התקשרו ובסוף כן התקשרו. בעיית הפקס נפתרה (מסתבר שהיתה הגדרה שאני לא הבנתי) אבל בעיית הסורק לא נפתרה. אחרי ששלחתי כמה דוגמאות סריקה, הגיע יונתן (איש התמיכה שאיתו דיברתי) למסקנה שהסורק פשוט מקולקל. מכיוון שמדובר במדפסת חדשה, הוא החליט להחליף לי אותה. כעבור שלושה ימים נחתה אצלי בבית מדפסת חדשה (דגם מעט שונה, E710 – הדגם שאני רכשתי לא נמצא במלאי). כעת, הכל עובד כמו שצריך: המדפסת מדפיסה במהירות, הסורק סורק ללא כל בעיה, הפקס עונה כמו שצריך. נראה לי שפשוט נפלתי על דגם שהיתה בו תקלה טכנית.
אז מה שמגיע מגיע: תודה רבה ליונתן על התמיכה ועל ההחלטה להחליף את המדפסת.
כתיבת תגובה