מה מקור המשפט הזה שבכותרת? מי צ'ייס שכל הזמן מורים לחתוך אותו ומה הוא עשה שכולם משתמשים בו כמטבע לשון? צ'ייס המסכן. כיוון שלא השקעתי במשפט הזה יותר מדי מחשבה לא הבנתי שמדובר במשפט שנלקח מעולם הקולנוע: "תגיע כבר לסצינת המרדף", ובהשאלה הוא נאמר כדי להסביר לך: "יאללה, תגיע לעיקר, תגיע למרדף", שהרי כולם יודעים שהחלק החשוב בסרט הוא המרדף. איזה משפט מגניב.
יש כל כך הרבה מרדפים בעולם הקולנוע. אלפים. אחד המרדפים הקדומים ביותר נמצא בסרט "שוד הרכבות הגדול" משנת 1903, אחד הסרטים החשובים בהיסטוריה של הקולנוע. יש בו הכל: אלימות, שוד ואפילו כמה סצינות בצבע שנצבעו בעבודת יד. וכן, יש בו גם מרדף קצר שבו השוטרים רודפים אחרי השודדים.
ביוטיוב מצאתי מישהו שהחליט לקחת את האתגר ברצינות ולדרג את עשרת מרדפי המכוניות הגדולים ביותר בעולם הקולנוע.
אני מכיר את כל הסרטים האלו ואת כל המרדפים שבהם וללא ספק מרדף המכוניות ב"אחים בלוז" הוא אחד ממרדפי המכוניות הגדולים ביותר בכל הזמנים. קלאסיקה הורסת. (ואגב, סטיב מקווין. אוחחחח). אבל ברשימה הזו אין את מרדף המכוניות בסרט "רונין" שהוא עבודת אומנות, כמו גם מרדף המכוניות בסרט "זהות אבודה" שמתנהל ברחבי פריס.
קולנוע. לפעמים הוא תענוג.
כתיבת תגובה