אני מתעניין בתחום המדיה החברתית מהזווית האקדמית. מהפכת המדיה החברתית משפיעה השפעה ישירה על התרבות שלנו, משנה אותה, מסובבת אותה על צירה, ובעיקר מטלטלת את אמצעי התקשורת ההמוניים שבנויים על לוגיקה תרבותית-טכנולוגית אחרת. במובנים מסוימים המדיה החברתית לא חדשה בכלל, ובמובנים אחרים היא משנה סדרי עולם.
אני מעביר קורס שנקרא "מבוא לניו-מדיה", אני מלמד את התחום וכותב עליו ולכן אני מחפש כתיבה מעניינת, מקורית עליו. יש לי כבר מספר ספרים שעוסקים במדיה החברתית על נגזרותיה השונות (רשתות חברתיות, ויקי, מיקרובלוגינג, עיתונות אזרחים וכן הלאה) ואחת לכמה שבועות אני חוזר לאמזון לראות מה התחדש.
ובכן, לא הרבה התחדש. קשה למצוא כתיבה מוצלחת, חכמה, שמנתחת את התופעה הזו מבחינה סוציולוגית, תרבותית, אפילו כלכלית. זה לא שאין ספרים בכלל אבל יש מעט ובתוך המעט יש ממש מעט מוצלחים.
לעומת זאת.
אם למישהו היה ספק, ככה נראה העולם שלנו. תרבות, חברה, כלכלה, פילוסופיה – מחשבה בכלל – כל אלו פחות חשובים; פחחחחחח אני סתם צוחק. הם לא חשובים בכלל. אם יש תופעה חדשה שכובשת את העולם, בואו נכתב שנדיבריליון ספרים שמסבירים איך אפשר לשווק, למכור, להרוויח, לעשות כסף כסף כסף, אמרתי $$$ ממנה.
ואם אתם חושבים שזה עניין אמריקאי, תשכחו מזה. את כל השיט החלול והמטופש הזה קונים ישראלים ואז מוכרים אותו ללקוחות שלהם.
בעעעעעעע.
כתיבת תגובה