זה קורה בדרך כלל בתקופת החגים. העיתונים מתמלאים בפרויקטים אוויליים שבהם הכתבים מספרים על הפעם הראשונה שבה הם קראו את "מיץ פטל". עמודים על גבי עמודים מודפסים ומיטב העיתונאים מספרים בהתרגשות איך זלגו דמעות מעיניהם כאשר הבינו שמיץ פטל הוא בכלל לא מיץ אלא ארנב עם בעיה חמורה של אגרופוביה. אפשר לסלוח לעיתונים (ואפשר גם לא), אחרי הכל, יש המון עמודים למלא ולאף אחד אין ממש חשק. אז ממלאים בשטויות.
אבל על הכפולה שהופיעה בסוף השבוע הזה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות", קשה לסלוח, פשוט כיוון שאין שום תירוץ. זה לא מוסף מיוחד, לא מוסף חג, אין שום אירוע או תאריך שיכול להצדיק את הפרויקט העיתונאי המטומטם ביותר של השנה (אלא אם כן ל"ג בעומר שורף לאנשים גם תאי המוח).
הפרויקט, כאמור, מרוח על כפולת עמודים בהם פרושות תמונות היח"צנות של 14 דמויות, חלקן ידועות וחלקן לא. כל אחת מהדמויות התבקשה לומר מה הכי מרגיז אותה ב"מכשירי הסלולר, במחשבים המתוחכמים ובאינטרנט". מי שערכה את הפרויקט, חבצלת דמארי, כתבה: "שאלנו אמנים, אנשי ספורט, דוגמניות, רופאים ופוליטיקאית" ואז הוסיפה: "סטיב ג'ובס, לטיפולך". מה?!?!?!?
הנה כמה דוגמאות:
זו לא פארודיה על עיתונות. זו רמת העיתונות שאנחנו מקבלים, זה "העיתון של המדינה". וזה ממשיך:
ראש עיריית נתניה מתלוננת שהכפתורים לא מסתדרים עם הצפורניים שלה. אני בזבזתי כמה שניות מהחיים שלי כדי לקרוא שראש עיריית נתניה מתלוננת שהכפתורים, הם לא מספיק בולטים, וזה קשה לה, עם הציפורניים שלה וכל זה.
אני יודע שזה סיכון. זה סיכון להכריז שזה הפרויקט המטומטם של השנה שהרי אנחנו בסך הכל בחודש מאי. אבל אני אסתכן. אני אסתכן ואומר שזה הפרויקט העיתונאי המטומטם של השנה שרק פרויקט אחר בו ישאלו אמנים, אנשי ספורט, דוגמניות, רופאים ופוליטיקאית מה הכי מעצבן אותם כאשר הם מנסים לפתוח את הדלת והמפתח לא נכנס בול לחור, יוכל להביס אותו.
ברכות לזוכים.
כתיבת תגובה