"אפל" בונה מוצרים מדליקים. לפעמים. אבל יותר משהמוצרים שלה מדליקים, הם מצליחים להדליק את הדמיון של העיתונאים. באמצעות ניתוח תוכן די פשוט, ניתן לראות איך ההייפ סביב החברה נבנה, מיוצר מלאכותית, באמצעות טקסטים שיש בהם אלמנטים דתיים, סופרלטיבים מופרכים והרבה מאוד מיתוס ילדותי.
העובדה שהטקסטים האלו נכתבים על ידי עיתונאים ישראלים, שמביטים מרחוק על התופעה בלי שמץ של פקפוק ובלי גרגר של ביקורת, הופכת את התופעה הזו למדאיגה ומרגיזה. לא בטוח שבמבחן עיוור הייתם יכולים להבדיל בין הטקסטים האלו לטקסטים שנכתבו על ידי מחלקת יחסי הציבור של "אפל". לתחושתי, הצהוביזציה של הכלכלונים מגיעה לאחד משיאיה הדוחים כאשר היא מדווחת בתאווה על מעלליה של "אפל". ככל ש"אפל" משחקת אותה קשה להשגה ומסתורית, כך העיתונאים מחריפים את ההתרפסות המטופשת בפניה (יש לציין, שלא כל העיתונאים הישראלים נוהגים כך).
בטור שפורסם בדקות האחרונות באתר "העין השביעית" ניסיתי לפרק שני טקסטים המדגימים את התופעה הזו.
כתיבת תגובה