בתוך המונח "מדיה חברתית" נמצאת המילה "חברתית". אנחנו מניחים שהחברה לוקחת חלק במדיה, שהיא תופעה חברתית.
השנה אני מעביר בפעם הראשונה קורס ראשון מסוגו, "מבוא לניו-מדיה" (בבית הספר לתקשורת בכללת נתניה). משתתפים בו כ-90 סטודנטים (בסמסטר א'. בסמסטר ב' ישתתפו בו יותר). שאלתי את הסטודנטים שלי לכמה מהם יש חשבון בפייסבוק. כ-80% מהסטודנטים הרימו יד. ואז שאלתי לכמה מהם יש חשבון בטוויטר. אפילו לא אחד הרים את היד. היום שאלתי אותם לכמה מהם יש בלוג. סטודנטית אחת הרימה את היד.
אלו הם סטודנטים לתקשורת שאמורים, מבחינת תחומי העניין, להיות בתוך העולם הזה, שאמורים, מבחינת חתך הגיל, להיות צרכנים ומשתמשים של המדיה החברתית. אבל כאשר אתה בודק מה הם עושים בתוכה, מסתבר לך שרבים מהם מגלים אפס התעניינות בכמה מהמרכיבים המרכזיים שלה.
makes you wonder.
כתיבת תגובה