אני מקווה שבעוד שנתיים-שלוש, ועם קצת מזל עוד לפני כן, יסתכלו ב"גלובס" על טקסטים כמו זה, שהתפרסם הבוקר באתר העיתון, ולא ידעו איפה לקבור את עצמם.
הטקסטים האלו מזכירים לי בעיקר טקסטים שקראתי בסוף שנות ה-90' ובתחילת העשור הנוכחי, טקסטים שמנסים ללמד את הקוראים איך תופסים ברק מהשמים, להכניס למחזיק מפתחות ולסובב את כל העולם על האצבע הקטנה.
אורי ששון, שלא יצא היה לי הכבוד להכיר אותו, "מומחה לפרסום ושיווק רשתי", מסביר בטקסט כיצד גם אתם תוכלו ליצור קמפיין ויראלי בעשרה צעדים. עשרה צעדים. לא נניח שישה, שזה מספר לא כל-כך עגול או 36, שזה יותר מדי צעדים. בדיוק עשרה. זה ממש צירוף מקרים שזה יצא עשרה.
מכיוון שגם אני נורא רוצה קמפיין ויראלי, קראתי בקפידה את הצעדים.
הצעד הראשון הוא להעביר הלאה דברים מגניבים שראיתם ברשת. למה? "כי סביר להניח שזה יקדם את הקריירה שלכם, ויוסיף גיוון ליכולת שלכם לתקשר עם הסביבה החברתית הקרובה והרחוקה."
הו אלוהים, די, די כבר עם החרא הזה, דייייייייייייייייייייייייייי!!!!!!!!!!!!!! אני כבר לא יכול לסבול יותר את הקשקושים האלו!!!!!!!
אני מעביר קטע וידאו נחמד כי זה "סביר להניח שזה יקדם את הקריירה שלי?", "יוסיף גיוון ליכולת שלי"?? מישהו בכלל קורא את הטקסטים האלו לפני שהם מתפרסמים?? ובכלל, איך הצעד הזה עוזר לי ליצור קמפיין ויראלי? זה צעד ליצירת קמפיין ויראלי? זו הנחת מוצא של קמפיין ויראלי.
ההמשך, אגב, מקושקש לא פחות. בצעד מספר 5 נכתב: "איך מנתחים את הסיפור של המותג? באמצעות מחקר מילות מפתח". מה?? ובהמשך: "אם נחקור, נגלה שברוב המקרים, מאחורי המותג מסתתרים סיפורים רבים, אבל רק אחד הוא הרלוונטי ביותר עבורנו. הסיפור של המותג מהווה טריטוריה ייחודית." מה?!??!?!?!
דבר עברית, לכל הרוחות!!! מה זו מדמנת השוורים הזו, מה?!?!? מאיפה אנשים מגייסים את העוז לכתוב בצורה כל כך ריקה? אם בזה לא די, הדוגמה המייצגת של הצעד הזה היא סדרה של קליפים שהפיקה BMW בה מככב קלייב אוון ושאותה ביים גאי ריצ'י. כלומר, אם רק תהיו יצרנית מכוניות ששווה כמה מיליארדי דולרים, אם גם אתם תשקיעו כמה מיליוני דולרים בגאי רי'צי ובקלייב אוון (ואם אפשר, גם במדונה) – גם אתם תוכלו להשיק קמפיין ויראלי. וזה רק צעד מספר 5! נכון פשוט?!
[הערה קטנה ל"גלובס". לקטע בצעד מספר 5 קוראים Madonna BMW ולא MADDONA BMW. נכון, יש שם אות אחת כפולה, אבל היא לא D. זה נורא מבלבל. ועוד הערה קטנה: אתם מפרסמים באתר אינטרנט שלכם טקסט שיש בו קישורים לאינטרנט אבל לא טורחים להפוך את הקישורים לפעילים? זו מין בדיחה פנימית כזו?]
שתסתיים כבר התקופה ההזויה הזו של "מומחי שיווק רשתי". היא בלתי נסבלת.
כתיבת תגובה