כמדי חצי שנה, מפרסמת חברת TNS/טלסקר אינטראקטיב (ובניו) את סקר TIM שהוא מדד החשיפה היחיד שיש היום בישראל לאתרי אינטרנט. כמדי חצי שנה זה מעניין לראות את התוצאות וכמדי חצי שנה הן לא שוות כלום.
למה?
ובכן הסקר בודק "מותגים". על פי תפיסה זו יש למדוד כמה חשיפה יש למותג MSN, כמה חשיפה יש למותג "וואלה" וכן הלאה. אלא שחלק גדול מהמותגים (עאלק) כולל מספר רב של אתרים. הבולט שבהם הוא MSN שכולל בתוכו (קחו נשימה ארוכה) את MSN ישראל, MSN העולמית, Hotmail ישראל, Hotmail העולמית, MSN מסנג'ר (what the fuck), טיפו, P1000 ו-נטקס*.
המשמעות היא שכאשר אומרים של-MSN יש שיעור חשיפה של 37.4% מתכוונים לזה ששיעור החשיפה של כל האתרים ששייכים ל"מותג" MSN הוא 37.4%. אין דרך לדעת – אני חוזר – אין דרך לדעת מהו שיעור החשיפה של MSN.co.il. ולמה זה חשוב? כי באותה הטבלה מופיעה MSN לצד אתרים כמו ONE (שהוא אתר אחד) או Ynet (שהוא אתר אחד) או גלובס (שהוא אתר אחד).
מכאן שהטבלה הזו לא אומרת שום דבר על שום כלום. לא ניתן להשתמש בה כדי להשוות פופולאריות של אתרים כי לא מודדים כאן אתרים. יותר נכון מודדים גם אתרים וגם קבוצות; גם תפוחים וגם תפוזים, גם כלבים וגם חתולים.
אם היו מודדים כמו שצריך, היו מגלים שהגלוב הוא בעצם האתר הפופולארי בישראל. זה ברור.
* למה נטקס שייך לקבוצת MSN ישראל?
כתיבת תגובה