כחובבי טכנולוגיה אנחנו לעתים מתייחסים לגאדג'טים מסביבנו כאילו היו בני אדם. באופן אישי אני נוהג לנאץ את המחשב שלי בכל פעם שהוא מרגיז אותי, ולא רק זה, אני לפעמים מאמין שהוא לוקח ללב, מסיק מסקנות, ומשפר את ההתנהגות שלו.
למרות זאת, יש לנו גבול. אנחנו מבינים שבסופו של יום מדובר בחתיכת פלסטיק עם קצת סיליקון, שאם היא מתקלקלת מחליפים אותה באחר, שמכשיר הוא בסך הכל מכשיר ושטלפון סלולרי הוא לא הילד שלנו.
הפרסומת החדשה של "סלקום" מסרבת להכיר בהבנה הזו; היא מעדיפה אותנו מטומטמים. היא מבקשת לשכנע אותנו שנשמח לקבל את הטלפון החדש של סמסונג, המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, כאילו זה עתה נולד הילד הבכור שלנו. ההשוואה לא רק אינפנטילית היא גם מקוממת וקשורה קשר ישיר לפרסומת הקודמת של החברה, זו שהעלימה את הפלשתינאים מעבר לחומה.
כתבתי על כך בטור השבועי שלי ב"עין השביעית".
כתיבת תגובה