מסתבר שיש עכשיו ז'אנר בעיתונות הישראלית במסגרתו מדווחים בכל פעם שכתב כלשהו, נכנס לשירות גוגל כלשהו, ומקבל הודעת שגיאה. הז'אנר כל כך רציני שמתפתחת לה שפה ייחודית המדווחת באופן מדוקדק וקפדני על האירועים המרעישים האלו. כך לדוגמה, אורי ברקוביץ מדווח על "שיבושים בגלישה שאינם רציפים או אחידים". מה הלאה? עומס בגינות פייג'ראנק ופקקים בכניסה לגוגל ניוז?
אפילו השבתה של ג'ימייל למשך 20 דקות היא סיבה לדיווח מתפרץ. ב"גלובס" אף הגדילו לעשות וגייסו ציטוטים מטוויטר (!) כדי להוכיח עד כמה גדולה היתה הסערה שלא ניתן היה להיכנס לג'מייל למשך שלושים דקות רצופות. הנה נעה פרג:
כך, משתמש טוויטר אחד רשם: "Gmail ירד מהאוויר. כולנו הולכים למות" – הודעה נכתבה בהומור, אך מעידה עד כמה נעשינו תלויים בפלאי הטכנולוגיה.
מזל שפרג ציינה שמדובר בהומור. ואז סיפקה פרשנות. זה עוד לא הסוף.
בשל ריבוי התקלות בשירות הדואר של גוגל, ניתן להבין מדוע השירות עדיין בגרסת בטא, אף שעברו מעל ל-5 שנים מאז הושק לציבור. אולם, בהתחשב בכך שזה שירות חינמי, יש להניח כי תקלות מהסוג הזה ימשיכו לצוץ בעתיד, ולמשתמשים נותר רק לדווח על כך.
הניתוח של פרג מבריק. "בהתחשב בכך שזה שירות חינמי, יש להניח כי תקלות מהסוג הזה ימשיכו לצוץ בעתיד" – וזאת מכיוון ששירותים שעליהם הגולשים משלמים כסף כמו חיבור לספקיות אינטרנט, מערכות הפעלה כאלו ואחרות, חבילת תוכנות משרדית מסוג זה או אחר, ואפילו מנוי על עיתון ערב כלכלי, בהן אין אף פעם תקלות. אף פעם. כי זה לא חינמי, נו!!
גם סוף הניתוח של פרג מטריד. מה זו התבוסתנות הזו: "נותר רק לדווח על כך"? וודאי יש לנו, המשתמשים, השפעה גדולה יותר על גוגל!
קחו לדוגמה את הידיעה הזו שמספרת על כך שגוגל נחקרת בחשש לזיהום הסביבה וזאת בגין דליפה מזהמת של נוזל קירור מחוות השרתים שלה. לא חולפות שעות בודדות לאחר שנודע שגוגל מזהמת את הסביבה וקמה קול צעקה. גוגל, חברה הומאנית שכמוה, מיהרה להגיב: היא שכרה 200 עזים כדי שאלו יאכלו את העשבים שגדלים ליד מטה החברה בקליפורניה.
לדעתי? עם קצת לחץ? גוגל תשכור עוד 200 עזים והם יטפלו גם בהשבתות של ג'ימייל. אולי הן אפילו יוציאו אותו מבטא.
כתיבת תגובה