עולם היחצ"נים הוא עולם נפלא.
בניגוד לעיתונאים אחרים שממררים בבכי כאשר הם מדברים על יחצ"נים, אני מעולם לא שנאתי אותם. הם יכולים להציק, זה נכון, אבל גם עיתונאים יכולים להציק. זה חלק מהעבודה. לעומת זאת, צריך להכיר אותם היטב כדי להבין את סבך האינטרסים שגורמים להם לעשות דברים מסוימים.
הנה דוגמה. עיתונאי הטכנולוגיה בישראל עסוקים בימים האחרונים בדבר אחד: i-mode של סלקום. זה הדבר. אלוהים יודע למה. בכולפן, קיבלתי לתיבת הדואר האלקטרוני שלי תמונה של מכשיר סמסונג שתומך ב-i-mode הזה.
הסיבה פשוטה; מכיוון שכולם מדברים על הדרעק הזה אז אם במקרה אני כותב עליו, שתהיה לי תמונה של מכשיר סמסונג. סביר.
אלא שחדי העין והמבט יראו שעל צג ה-i-mode מופיע אתר מאוד מסוים. קוראים לו "תפוז". נו אז? ובכן, מי שמכיר את משרד יחסי הציבור שמיחצ"ן את סמסונג יודע שהוא גם אחראי על יחצ"ון תפוז. מה שנקרא "שני תפוזים במכה אחת". ללמדכם ילדים: שום דבר לא קורה במקרה, הכל יד מכוון, ויש מזל שאלוהים לצידנו. המממממממ.
כתיבת תגובה