במהלך שנותיו של הגלוב ניסינו פה שתי מערכות פרסום. הראשון היתה adsense של גוגל שזכתה הצלחה בינונית בלבד ובעיקר היתה מציקה (כאן ניתן לקרוא את סיכום האירוע). באחרונה העלינו מערכת פרסום חדשה, של ניוקונומי שמוקדם להסיק לגביה מסקנות.
הגופים המפרסמים במערכות הפרסום האלו לא מכירים את הגלוב או את הקהילייה שהתקבצה בו. יואב איתמר, לעומת זאת, דווקא מכיר היטב. יואב, המוכר לכם מהכינוי "האביר שלא היה", הוא מגיב ותיק בגלוב. כבר לפני כמעט שנה, הוא פנה אליי וביקש לבדוק את האפשרות לפרסם בגלוב. הצעתו התמסמסה באשמתי המלאה.
באחרונה פנה אליי יואב שוב. מסתבר שמאז ששם לינק לאתר שלו תחת הכינוי שלו, הפך הגלוב למקור כניסות לא מבוטל לאתר. "הפרסום בגלוב עובד", הוא כתב לי וביקש להחיות את הצעתו הישנה. הפעם החלטתי ללכת על העניין ולהשיק פיילוט פרסום ראשון.
אני מוצא בשיטה הזו רק יתרונות שכן נראה לי שבאופן יחסי למודלי פרסום, כולם מרוויחים: המפרסם – שעם קצת מזל ורוח טובה מצד המבקרים בגלוב, יהנה מזרם עבודות חדש, הקונצרן – שיכניס לקופתו המדלדלת כמה דרכמות (אבל ממש כמה) והגולשים – שלא יציקו להם עם פרסומות למיקסרים (אהמממ) אלא יפרנסו ספונסרים קבועים שבאים מתוכנו.
כאמור, בשלב זה מדובר בפיילוט. גם אני וגם יואב סקרנים לראות מה יקרה בעקבות פרסום בגלוב. אם המודל יצליח (ושנינו מקווים שהוא יצליח), יתכן שנשיג פיצוח מעניין של מודל הפרסום המתאים לבלוגים בכלל ולגלוב בפרט.
בינתיים אני מזמין אתכם ללחוץ על הבאנר של יואב, כאן בסרגל מצד ימין, (זה בסדר, המודל, בשלב זה, הוא לא תשלום לקליק) ולראות מה יואב עושה וכיצד הוא יכול לתרום לכם. באופן אישי אני רואה את העובדה שהמפרסם הראשון בגלוב מספק שירותי לכתיבה, תרגום ועריכה, כמקסימה במיוחד.
(תודה מיוחדת לר"ש שסייע רבות להתקין סקריפט שיעזור לנו לראות כיצד הבאנר הזה מתנהג – כלומר כיצד אתם מתנהגים)
כתיבת תגובה