לא פעם יצא לי בנסיעה ארוכה או סתם ביום שבו הייתי צמוד לכמה אמצעי תקשורת, להאזין לאותו פוליטיקאי מתראיין בכמה תחנות, לכמה עיתונים, לכמה ערוצים ואומר בדיוק אותו הדבר, משתמש באותן הבדיחות, באותם הפאנצ'ים. בסדר, אפשר להבין; אחרי הכל, כולם מראיינים אותו סביב אותו נושא ואי אפשר להמציא את עצמך כל פעם מחדש.
כעת, כאשר אנחנו ניצבים בפתחה של תקופת בחירות, התחושה שאנחנו מאזינים לשעון מקולקל תלך ותגבר. הסיבה לכך פשוטה: יועצי התקשורת והספינולוגים מסבירים שאם יגידו לאנשים מספיק פעמים את אותו הדבר בדיוק, הם בסופו של דבר יקלטו את המסר ובמקרה הטוב אף יאמינו למה שנאמר להם.
התזה הזו, שמתייחסת למועמדים כמו אל תוכים מדברים ולבוחרים (אולי בצדק) כאל קופים מגודלים, עובדת יופי בארה"ב.
הנה סינכרוניזציה של העימותים שהתקיימו בין אובמה למק'יין. זו בסך הכל היצטרפות מקרים אחת גדולה.
כתיבת תגובה