תמיד ביום ראשון מספרים לנו בעיתון כמה אנשים נהרגו בתאונות בסוף השבוע. אנחנו קוראים, אומרים "באמת זה נורא כל התאונות האלה" ומעבירים לעמוד עם החקירות של אולמרט. שר התחבורה המעולה והמצוין והמשובח והמקצועי שלנו, שתמיד מתראיין רק בנושאי תחבורה וממש לא על נושאי ביטחון (כי הוא בכלל לא שונא את התפקיד שלו ורוצה לחזור למשרד הבטחון), שאול מופז, אומר המון דברים שהציבור רוצה לשמוע – אבל כשמגיע הזמן לבצע, הוא פתאום נזכר שאין לו כסף. ומה עם כל המיסים והאגרות ו-100% מס על מכוניות חדשות, ו-60% מס על דלק ואגרת רישוי ואגרת רשיון נהיגה? זה לא נחשב. מעכשיו, מי שרוצה כביש בטוח, צריך לשלם על כל נסיעה. זה כמו שאם יפרוץ אלי הביתה גנב, אני אשלם 200 שקל דמי טלפון למשטרה.
כידוע, עמדת משרד התחבורה ומשטרת התנועה זה שנים, שמהירות זה הדבר הכי גרוע בעולם. התשתית? מושלמת. אביזרי בטיחות? מיותרים. מכוניות מודרניות? לא עדיפות על ישנות. לכבודם, להלן סרט שמראה התנגשות של שתי מכוניות פאר בנות 15 שנה בערך – וולבו 960 וב.מ.וו 525. המהירות היא 90 קמ"ש – מהירות חוקית, שלכאורה נסיעה בה תציל אתכם מכל פגע.
אין סיכוי לאף אחד להינצל מהתאונה הזו. איך זה יתכן? הרי בג'ינגלים בגלגלצ מבטיחים לי שאם אני נוסע במהירות החוקית, הכל יהיה בסדר. שימו לב מה קורה כאשר המהירות היא 60 קמ"ש, ואחת המכוניות היא סופר-מיני מודרנית. השניה היא עדיין וולבו ישנה במשקל 1.5 טון.
המבנה של מכונית מודרנית (שרוצה לקבל ציון גבוה במבחני ריסוק) מפזר את האנרגיה כך שהמכונית נהרסת – אבל הנוסעים שורדים. הוולבו יוצרה לפני שהיו מבחני ריסוק, והסתמכה בעיקר על המון פלדה.
אפרופו רמטכ"לים לשעבר, דן חלוץ הוא היום מנהל אצל יבואן רכב, ורוצה להביא לישראל מכוניות סיניות זולות. משהו אומר לי שהוא עצמו לא יסע במכוניות מתוצרת צ'רי, שהישראלי הקמצן ישמח לקנות בהמוניו.
ראיתם מה קרה לבובה האומללה? וזה במהירות 60 קמ"ש מול מטרה נייחת. בתגובה, אני מציע להוסיף מצלמות מהירות. על חיי אדם לא חוסכים!
עד כאן תמונות קשות. אני בינתיים חוזר לרכבת – הם מאוד השתפרו לאחרונה! רק 90% מהרכבות מאחרות. כל הכבוד לשר.
כתיבת תגובה