קונספט הרשתות החברתיות נראה בהתחלה כמו רעיון לא רע – קהילה אינטימית אך עשירה, המאפשרת תקשורת בנושאים התפורים למידותיך, עם אנשים שנורא כיף להכיר; קהילה המזקקת עבורך את המתאים לך. די מהר הרעיון המקסים תפס, והוא תפס עד כדי כך, עד שכיום הן מזוקקות כמו מי קישון גולמיים – המשתמש מוצא את עצמו "חבר" של אנשים שמעולם לא הכיר וגם לא רצה להכיר (מי אמר פייסבוק?), מקבל הודעות מערימות של מפרסמים שנדחפים לכל פרופיל (או מייספייס?) וחש אינטימיות הדומה לזו המתקיימת בבקו"ם – המון אנשים, אבל אין עם מי לדבר. הקהילה הפכה לקהל. כדי לטפל בתחום, קמו רשתות חברתיות קטנות, שמנסות להחזיר את האינטימיות ואת נושאי העניין המשותפים לרעיון ההתחלתי. גם אם הוא מופרך לחלוטין.
קחו לדוגמא את הרשת החברתית לפאגאנים, שם אפשר להחליף דעות בנושא "כישוף לאור ירח מלא – כן או לא" ולחלוק מתכונים לשיקויי הגנה על הבית (רכיבים: שום, חוטים אדומים, ביצה ויין לבן). כמו בכל רשת חברתית יש פרופילים, בלוגים, קבוצות דיון ותמונות. חיוני למכשפים, ללא ספק. נשמע הזוי? עוד לא ראיתם כלום:
1. חלום שחלמתי בלילה במיטה. מה מחבר בסופו של דבר שני אנשים יחד? רק התאווה לחלוק עם אחרים את החלום על המדרגות הנעות שנגמרות במרבד דשא עצום עליו משתוללים רובוטים בעלי שיניים חדות, כשהם זועקים "למישהו יש מטען? הסוללה שלי חלשה".
2. האינטרנט מוסיפה 5 קילו. רשת חברתית לחובבי דיאטות. יו"ר – מאחוריך (עם חסה).
3. העולם התחתון. כמו החלפת מפיות, רק עם תחתונים. משומשים. בתשלום.
4. כוכב נולד. רשת חברתית לאנשים "מלאי תשוקה" בנוגע לאסטרולוגיה, נומרולוגיה וטארוט, המחפשים אהבה. לא מפתיע בהתחשב במרקורי שפעיל במיוחד עד אמצע נובמבר.
5. הכותרת הראשית הבאה של ידיעות. רשת חברתית לפדופילים, לידיעת הקורא WB.
עושה חשק להיות לא חברותי.
כתיבת תגובה