גורע שלח לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות צילומים של העמוד הראשון של עיתון "הארץ" כפי שהוא מופיע היום. מכיוון שגם אני מנוי על "הארץ" מיד הבנתי מה הציק לו. הבאנר הארוך הזה (סטריפ) שמודבק/מוצמד לעמוד הראשי ובעצם מסתיר חלק ממנו. כפי שניתן לראות, החלק העליון של הסטריפ מותאם לתוכן המערכתי של העיתון.
לגורע זה נורא הציק. אמרתי לו שיותר מהכל זה מלמד עד כמה העיתונים נדרשים להיות יצירתיים כדי למשוך מפרסמים ועד כמה רחוק הם מוכנים ללכת כדי להשיג את הכסף הגדול שהמפרסמים מציעים. הזכרתי לו שזו לא הפעם הראשונה (למעשה זו הפעם השניה) ש"הארץ" מפקיע את העמוד הראשון שלו לטובת סטריפ כזה של פרסומת. מה לעשות, החיים לא קלים בעולם הפרינט.
נפרדנו כידידים.
אבל אז, פתחתי את "גלובס" של אתמול. כך נראה מוסף G:
כן, גם כאן יש סטריפ פרסומת שמתוח לכל אורכו של עמוד השער, המפרסם הוא אותו מפרסם, אך בניגוד ל"הארץ" הסטריפ הפרסומי ב"גלובס" אינו משתלב בשום דרך ואופן בעמוד הראשי – הוא פשוט מסתיר חלק ממנו. הנה כך זה נראה כאשר מזיזים את הסטריפ הצידה:
נו טוב, אמרתי לעצמי, מרצדס השתלטו על שני העיתונים ועשו זאת באמצעות טכניקה מקוונת קלאסית: הסתר את התוכן. אבל אז פתחתי את "גלובס הערב" וגיליתי שם פרסומת שאם היא לא השראה מפרסומות מקוונות ש"דוחפת" את הטקסט, אני לא יודע השראה מהי. שימו לב:
הסיסמה שמלווה את הפרסומת הזו היא "אי אפשר לעצור אותה", והמכונית (כן, שוב מכונית), מזנקת מהעמוד הימני אל תוך העמוד השמאלי כאשר העיצוב של הידיעה והכותרת שלתוכה היא נכנסת מתכופף, תרתי משמע, כדי לקחת חלק בגימיק הפרסומי. מזמן לא ראיתי שיתוף פעולה מדהים כל כך בין מחלקת הפרסום למחלקת התוכן והגרפיקה בעיתון יומי. אם אלו הייתי צריך להעריך הייתי אומר שעתיד המגמה הזו רק תלך ותתחזק.
אאאאאז (אוף, די כבר עם האאאאאז הזה) שלא יגידו לכם שהפרסום באינטרנט לא עובד!
עדכון (15.10.07): היום מופיעה במוסף הכלכלה של "ידיעות אחרונות" הפרסומת עם האוטו שמזנק לתוך הטקסט. אני מניח שהיא מופיעה גם ב"מעריב".
כתיבת תגובה