אז מסתמן סוף למלחמת האזרחים על שווי השימוש של רכב הליסינג, אבל הצדדים עדיין מתווכחים. מצידי הם יכולים להמשיך להתווכח, אבל הבעיה היא שנדמה לי שהדיעות שלהם בדיוק הפוכות ממה שהיו צריכות להיות. כלומר, מי שחושב שהליסינג גרוע אמור לתמוך בו, ומי שתומך בליסינג אמור להתנגד. ועכשיו, אחרי שבלבלתי אתכם לגמרי, אני אסביר לאט, ובעזרת דוגמאות, כדי שגם יובל יוכל להבין.
הליסינג מגביר את זיהום האויר בישראל!!!!!1 בולשיט מוחלט, ידידיי. מי שאין לו ליסינג קונה מכונית. החלומות על זה שבלי ליסינג, עובדי ההייטק יעברו לתחבורה ציבורית, נובעים כנראה מקצת יותר מדי גראס. מי שחושב שתחבורה ציבורית, במצבה כיום בישראל, היא אלטרנטיבה, לא נסע באוטובוס ב-10 השנים האחרונות, או גר, עובד ומכבס בתוך מלבן של 4×4 בלוקים במרכז תל אביב. מי שאין לו ליסינג, וצריך להישאר בעבודה עד 11 בלילה לפעמים, יקנה מכונית. והיא תהיה ישנה יותר, מזהמת יותר ובטיחותית פחות מרכב הליסינג.
צריך להציל את ההייטק מהליסינג!!!!1 טיעון חדש ומוזר ששמעתי רק היום. יסוד הטעות הוא במחשבה שרכב הליסינג הוא מין מתנה כזו שמקבלים עובדים מפונקים, שיש להם גם פלייסטיישן בעבודה, ומסג' מתי שרוצים ושייק פירות (ע"ע אשליית גוגל). רכב הליסינג עולה לעובד הרבה כסף, הרבה יותר ממה שכולם משערים; לחברה הוא עולה הרבה פחות. על מנת לקבל רכב ליסינג, העובד מוותר על כמה אלפי שקלים מהברוטו שלו. הרפלקס המותנה של הישראלי זה לחשוב שאם זה מהברוטו, אז בעצם זה עולה רק חצי. אבל הברוטו משפיע על הרבה דברים: העובד משלם פחות מס הכנסה ומס בריאות (ולכן כולנו מפסידים), והכי חשוב: מופרש לו פחות כסף לפנסיה. בחישוב שמרני למדי, 10,000 שקל בקרן הפנסיה היום יהיו רבע מיליון שקלים בעוד 30 שנה – זה סדר הגודל של הסכומים שמפסיד עובד שיש לו ליסינג.
אז איך נוצר מצב, שבו הירוקים שהיו אמורים לתמוך בליסינג, דווקא מתנגדים לו? ועובדי ההייטק, שמפסידים מיליונים בגלל הליסינג, דווקא תומכים בו? אני חושב שזה מפני שהדיון לא מנוהל על ידי הפעילים הקולניים משני המחנות, אלא מפני שבעלי האינטרסים מושכים בחוטים מאחורי הקלעים ומפעילים את מיטב מומחי הספין.
אאאאאאאאאאז שלא יעב — די כבר עם זה.
כתיבת תגובה