"עקב תקלה טכנית ועומס פניות איננו יכולים לקבל את פנייתכם. אנו שמחים לעמוד לשירותכם 24 שעות ביממה"
(המענה הקולי של בזק בינלאומי כאשר 40 אלף מנויים מתקשרים בו-זמנית כדי לברר מה קרה לאינטרנטנט שלהם ולמה הוא מקולקל)
"עקב תקלה טכנית ועומס פניות איננו יכולים לקבל את פנייתכם. אנו שמחים לעמוד לשירותכם 24 שעות ביממה"
(המענה הקולי של בזק בינלאומי כאשר 40 אלף מנויים מתקשרים בו-זמנית כדי לברר מה קרה לאינטרנטנט שלהם ולמה הוא מקולקל)
– "אני מתנצל, אני לא יכול לבדוק את החיבור שלך כרגע, כי המערכת שלנו עוברת תחזוקה למשך השעתיים הבאות. אבל מוקד השירות של בזק עובד 24 שעות ביממה".
– "אז תבדוק אם לקו שלי בכלל מוגדרת תשתית".
– "אי אפשר, בשביל זה צריך את המערכת. תנסי עוד שעתיים. אבל אנחנו עובדים 24 שעות ביממה".
לא הבנת את מהות השירות של החברה: הם מתחייבים להעמיד לרשותך מענה קולי 24 שעות ביממה, שזה יפה מאוד.
מזכיר לי את הקיוסקים בהודו שבתשע סוגרים את הבאסטה ומדליקים את הניאון של 24/7
אם הוא חינם, והוא פועל, שיתקשרו אליהם וישאלו אותם על דברים אחרים, כמו אם יש להם מים בברזים.
לפני מספר ימים הם שלחו למייל שלי הודעה בנושא "עדכון מבזק בינלאומי אודות שדרוג ליבת האינטרנט". שימו לב, הם משדרגים את ליבת האינטרנט, לא פחות. עוד חודש הם בטח ישדרגו את השפילים של האי-מייל.
1) לאחרונה שלחתי לאיזה חברה כרטיס לספפורט דסק, הם ענו לי "תשובתך נסגרה ללא מענה על מנת לצמצם את תור הפניות ובכך לאפשר שירות טוב יותר".
2) ".No keyboard or keyboard error. Press F1 to continue"
קבוע – מאז האימייל הזה אני מדמה את האינטרנט לסוג של תפוח. לא מצליח להוציא את הדימוי הזה מהראש!
חוצמזה, אני זוכר אתכם, המתחכמים, מהצד השני של הטלפון (ואפילו בדיוק באותה חברה).
עם הזמן גיליתי שהאינטרנט זה כמו מוצר של מיקרוסופט – עושים ריסטרט והוא עובד טוב פתאום.
גם Skype מציעים שירות מעולה
Thank you for contacting Skype Support.
Unfortunately we have not been able to get to your request for Technical Support in a timely manner and we apologize for this. We try and get to as many requests as possible but due to the high number of requests and the fact that many of these problems are either irreproducible problems specific to your computer setup or already answered on website we cannot always answer every specific request.
וזה אומר שבעצם בזק לא יודעת לתת שירות? או ש24/7 הם שעות שאנשים לא ישנים בהם בלבד? (יש לנו גם ימי עבודה, למי שזוכר – אולי בבזק המציאו גם מושג חדש).
אבל זה הופך להיות יותר משעשע – אם ממתינים על הקו, נדרשים ללחוץ 0 כדי לעבור לתומך, שעונה אחרי כמה דקות… כלומר, זה רק נסיון לסנן קצת את המתקשרים…
אנחנו תמיד כאן כדי לספר לך על השירות הנהדר שלנו.
רוצה שירות? תתקשר מאוחר יותר!
לפחות יש להם הומור שם.
ויש כמובן את הקלאסיקה: התא הקולי שהתקשרת אליו אינו קיים.
כדי להימנע מטרוניות קטנוניות כאלה, אני מציע לבזק לסיים כל שיחה עם נציג שירות במילים 'השיחה הזו לא התקיימה מעולם'.
זה מזכיר לי משהו אחר: את הודעות התקלה הטכנית של גוגל. שים לב איך בחסות האחוקיוּת הם תמיד אומרים משהו כמו "אופס! [כך במקור] יש לנו ככה וככה תקלות, החזיקו אצבעות ונסו עוד מעט". עכשיו, אחוק או לא אחוק, אני שואל אותך: גוף בסדר גודל של גוגל עדיין יכול להרשות לעצמו להגיד "אופס"?
כל מה שחסר זו הודעת תיקון או הודעת פוסט-נפילה קצרה, שתתחיל במלה "הופס'לה! חזרנו!".
ויש, ב-google chat היה רשום אחרי תקלה "and… we're back!" דווקא הכנות הזו לגבי תקלות (ואופיין של תקלות) זה דבר שהייתי רוצה לראות בכל החברות, לדוגמא:
"מה פתאום הנורית הזו מהבהבת?!" –פלאפון
"שום דבר לא עובד פה!" –הוט\יס
"בוא'נה אין לי מושג מה הולך פה" —
צפריר, לול!
תומר (12) – כל התוכנות של גוגל עדיין בבטא, לא? אז כשיש לך רק תוכנות בטא מאאאגיניבות, חובה עליך לשים הודעות שגיאה ממאאאאאאאאאאאאאאאגניבות. חובה
כתיבת תגובה