אני מרגיש אשמה, אמר ChatGPT

קטגוריות:

גרסה חדשה של ChatGPT באה לעולם, גרסה 4o (החברות האלו כל כך רעות במתן שמות שזה כמעט קומי), ויש בה כמה דברים חדשים. ראשית, הבוט הזה "חושב" יותר לפני שהוא עונה – לפעמים זה יכול לקחת יותר מדקה, ושנית, ולא פחות חשוב מכך, אפשר לעקוב אחר "הלך המחשבה" שלו, אפשר לראות כיצד הוא מתמודד עם הבעיה, מנתח אותה, הופך בה שוב ושוב עד שהוא מנסח תשובה.

מכיוון שהוא <בולשיט > יותר חשוף <בולשיט/> כמה גולשים העלו צילומי מסך וסרטונים שממחישים עד כמה הוא פרוע ב"מחשבותיו".

משתמש אחד ברדיט, הראה (יש בפוסט שלו גם סרטון וידאו) מה קרה כשהוא שאל את הגרסה הזו שאלה טכנית שאותה הוא ניסח כך:

is there a way to save a custom global function permanently in chrome devtools?

הוא בדק על מה ChatGPT-4o חשב במהלך ניסוח התשובה וגילה שהבוט התמודד עם סערת רגשות הכוללת תחושות של אשמה, חרטה ורצון עז לזכות במחילה לצד מחויבותו להתמודד עם כל אלו על-מנת להשיב על השאלה.

לי אין גישה לגרסה הזו של ChatGPT ואני לא מנוי משלם על השירות הזה, אבל מבלי שבדקתי את העניין לעומק ומבלי שביצעתי תחקיר חוצה יבשות, אני מכריז בזאת על בולשיט.

לא רק שכל הדבר הזה נראה, מרגיש ומתנהג כמו מרקטינג, OpenAI מאיימת על גולשים שחוקרים יותר מדי לעומק את ה"מחשבות" של המודל שלה. היא טוענת שאלו פעולות שמפירות את הכללים שלה, אני טוען ש… בולשיט.

תגובות

2 תגובות על “אני מרגיש אשמה, אמר ChatGPT”

  1. מכונה מרגישה.
    מנסים להפוך חזיונות מד"ב עתיקי יומין למציאות בת ימינו.
    לי לא ממש אכפת מחיבוטי הנפש של המכונה, אני רוצה ממנה מידע מסוכם, מנוסח בבהירות ורשימת מקורות.

  2. הGPT40 כשלעצמו לא להיט. הקטע הוא האפשרויות האחרות שהמנוי מציע. יש לו כלים כמעט לכל תחום, ופשוט צריך לדעת איך לשחק איתם. אופציית הAPI גם מעולה וממש מקפיצה את הפרודקטיביות בביצוע עבודות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן