לפני כחודשיים השיקה "גלובס" מערכת בלוגים חדשה בשיתוף עם תפוז. אחרי חודשיים אני חוזר אל זירת הפשע ומציע סוג של סיכום ביניים של המיזם.
בעת ההשקה כתבתי: "אני לא כל כך מבין מה הערך המוסף בלפתוח בלוג בגלובס ולא בתפוז" וגם עכשיו, חודשיים אחרי, טרם גיליתי. חלק ניכר מהבלוגים בגלובס (לפחות אלו שעברתי עליהם), פשוט משעממים בטירוף. נראה כאילו הם נכתבו על ידי מנהלי שיווק למיניהם, אנליסטים ומשקיעים למיניהם או כל מיני מנהלים שבמקרה יש להם הרצאה מוכנה, אז כבר שפכו אותה לבלוג החדש. אפילו מנכ"ל תפוז, גיא אליאב, שהחל עם בלוג די מעניין, הפך את הבלוג שלו ללוח מודעות לפרסום עצמי לאחר שחטף מהרשויות. מי שבכל זאת מצליח לשמור על רמה הם הכותבים המוכרים שלקחו את הפקלאות שלהם והעבירו אותם לגלובס כמו הלמו, גדי שמשון או צביקה בשור. טרם גיליתי כותב חדש שהצליח למשוך תשומת לב מיוחדת.
מן הסתם יש סיבות רבות לאכזבה. הנה רק אחת. בעולם הכלכלה, נהוג לקבל עצות מאנשים בעלי מוניטין. לא תקבל עצה בעינייני מניות מסתם אדם שקורא לעצמו "האנליסט האמיתי", או "פצצה של משקיע". אבל זה בדיוק מה שקורה (לפחות בחלק מהמקרים) בבלוגים בגלובס. אנשים לא מזדהים תחת השם האמיתי שלהם וכותבים ניתוחים ארוכים ומשמימים שאולי היו מעניינים יותר את הקהל אם היו יודעים מי עומד מאחוריהם. והקהל – כן, הקהל לא ממש מגיע. תחת קטגוריה "בלוגים שעוררו עניין" מופיעים בלוגים שיש להם 2-3 תגובות. אם יש כבר כמה אנשים שמזדהים בשמם, הם לא מצליחים ליצור לעצמם קול ייחודי בתוך הקקופוניה ובעצם הם נבלעים.
כאמור, ישנן סיבות נוספות ומן הסתם צריך להמתין עוד קצת לפני שפוסקים באופן סופי את דינו של הפרויקט.
ציון זמני: מאכזב ביותר.
כתיבת תגובה