אתמול בשעה 22:00 שודר בערוץ כבלים כלשהו אחד מסרטי הזבל של סטיבן סיגל. סטיבן סיגל הוא לדעתי הבלתי קובעת בעליל אחת השאלות היותר לא-מעניינות של תעשיית הסרטים האמריקאית: מי שהיה הבטחה מסדר גודל בינוני התגלה כעבור זמן ממש לא ארוך כשחקן מוגבל בעל יכולת קולנועית לחלץ מגוון של הבעה אחת. ובכל זאת הוא ממשיך להופיע על המסך בעיקר סרטים שהמילה "גרועים" לא מתקרבת לתיאור הוגן שלהם. למה?
בכל אופן, אתמול בשעה 22:00 שודר בערוץ כבלים כלשהו הסרט "הרשעה מקסימלית" בכיכובו של סיגל. אין לי כל כך מושג על מה הסרט כי חמש דקות אחרי שהוא החל כיביתי את הטלוויזיה אבל צפיתי בתחילת הסרט ונתקלתי בתעלומה שאין אלא להגדיר אותה כתעלומה תעלומתית.
התעלומה הזו מתרחשת שתי דקות ו-52 שניות לאחר שהסרט מתחיל ומה שמעניין הוא שהיא קשורה בקרדיטים של הסרט. לנוחיותכם השגתי את השניות המדוברות.
כפי שניתן לראות, שתי שניות לאחר הקטע הערוך, נכתב בקרדיטים שקורי רות'בארת הוא "co-producer" של הסרט. וזה מאוד מכובד כי לא כל אחד יכול להיות co-producer של סרט של סטיבן סיגל. חולפות חמש שניות ומתברר שבין דאנג הוא "co-executive producer" וזה נראה לי תואר קצת יותר מתקדם כי executive נשמע יותר מתקדם ועדיין אני לא בטוח שהצלחתי לפענח מה ההבדל ביניהם. כעבור עוד רגע נחשפת העובדה שסטיב אוסטין (אחד מכוכבי הסרט) וג'ק הלר הם "executive producers" וזה כבר מעלה את השאלה הראשונה: אם יש שני executive producers הרי שהם בעצמם מפיקים משותפים בפועל (הרי הם שניים) אז מדוע נחסכה מהם תחילית ה-co? במה הם טובים מבין דאנג? במה הם טובים מקורי רות'בארת?
אבל התעלומה הזו נמצאת רק בראשיתה מכיוון שעשרים שניות לאחר תחילת הקטע מסתבר שבנג'מין אף סאקס הוא גם executive producer אלא שבניגוד לסטיב אוסטין וג'ק הלר, הוא זוכה להיות executive producer מבלי שהוא מצורף לשניים הקודמים שגם הם executive producers. מדוע הוא זוכה לקרדיט נפרד? במה הוא יותר אקזקיוקטיבי מסטיב אוסטין וג'ק הולר ומה אקזקיוטיבי יותר בהם מהאקזקיוקטיבה של בין דאנג?
חשבתם שזה נגמר כאן? לא! התעלומה רק הולכת ומסתבכת. אל כל מפיקי המשנה, המפיקים המשותפים והמפיקים בפועל השותפים נוסף כעת אדם נוסף, סקוט קנדי, גם הוא מקבל את התואר executive producer. מה שמעלה את השאלה, מה כל כך מיוחד בו ובבנג'מין אף סאקס שהם לא יכולים לחלוק ביחד קרדיט? אני לא רואה את סטיב אוסטין וג'ק הלר מתלוננים שצפוף להם!
חולף עוד רגע קט ומסתבר שיש עוד executive producer. כן! מדובר בקאוני ווקסמן, גם הוא זוכה לקרדיט נפרד משל עצמו זאת למרות שהוא נושא באותו תואר כמו בנג'מין אף סאקס וסקוט קנדי וסטיב אוסטין וג'ק הלר.
חשבתם שזה נגמר כאן, נכון? אז חשבתם. חולפות כמה שניות ולצוות המפיקים בפועל מצטרפים עוד שניים: נאדין דה בארוס וקווין קאשה. הם מקבלים את התואר executive producers – שזה בכלל הטריף אותי. מסתבר שהסרט הזה כל כך מסובך לעשייה שיש צורך בשבעה executive producers, שלושה מהם מקבלים קרדיט נפרד וארבעה מחולקים לשני צמדים. אבל למה? מה קובע את היותך זכאי לקרדיט נפרד? האם עבדת קשה יותר? הכנת קפה לאחרים? ניצחת את סטיבן סיגל בשש-בש?
בשלב הזה התעלומה לוקחת הפסקה קצרה כדי לדווח מי כתב את הסרט המדהים הזה רק כדי לחזור אל תעלומת המפיקים ולדווח שפיליפ בי גולדפיין הוא המפיק של הסרט.
אם כן יש לנו בצוות אחד co-producer אחד, co-executive prodcer אחד, שבעה executive producers שבתוכם קיים מדרג לא ברור של בכירות שלא ניתן לפענח אותו על פי הקודים המקובלים של מי מופיע ראשון (שהרי בהתחלה מופיעים שניים ביחד, ואז שלושה בנפרד ואז שוב שניים ביחד), ולבסוף producer, שלא ברור מה הוא בכלל עשה בסרט הזה כאשר יש לו צוות כה משובח, גדול וידוע-שם של מפיקים בפועל.
התעלומה הזו הדירה שינה מעיניי וכעבור כמה שניות נרדמתי. אם מישהו יכול לפתור אותה עבורי, אודה לו מעומק השלט-רחוק שלי.
כתיבת תגובה