לפני כמה ימים כתבתי בטוויטר שאין דבר דוחה יותר מאנשים שמדברים על עצמם במונחים של "מיתוג עצמי". הכוונה היא לא רק לאנשים שמדברים על עצמם במונחים האלו אלא לכל אלו שמסבירים לך כמה מיתוג עצמי הוא חשוב, ואיך תעשה את זה נכון וכל ערימת גללי השוורים הזו. קיבלתי תשובה מאחת העוקבות אחריי ש"אנסים ורוצחים" דוחים יותר. מיד נכנעתי והודיתי ששכחתי להוסיף לרשימה גם את סטאלין.
בהמשך התנהלה שיחה קצרה (אי אפשר לנהל בטוויטר שיחות ארוכות) בה ניסיתי להסביר שבאופן אישי, אני מוצא שהטרנד שמתאר בני אדם במונחים של גבינת קוטג' הוא טרנד דוחה במיוחד. לא נראה לי שהצלחתי לשכנע מישהו שהשיח על "מיתוג אישי" הוא השיח החלול ביותר שמתנהל היום באינטרנט ושאנשים שנשאבים אליו הם האנשים החלולים ביותר שאני מכיר (עצה לחיים: התרחקו ומיד מכל מי שהמטאפורה היחידה שהוא מצליח למצוא כדי לתאר את עצמו היא של "מוצר").
מכיוון שנראה שהפסדתי במאבק על התודעה החלטתי להצטרף למנצחים. גלשתי לכל מיני אתרים שמתמחים ב-personal branding במטרה לאתר את הרעיונות, העצות ואסטרטגיות המיתוג הטובות ביותר ממיטב מומחי המיתוג האישי הפועלים ברשת. הנה רק כמה מהעצות שמצאתי (העצות כתובות בלשון זכר אך מופנות גם לנשים וגרבילים):
1. חפור עמוק בתוך עצמך כדי לגלות מי אתה.
2. הגדר את חלומותיך וגרום להם לעבוד עבורך.
3. רדוף אחר המטרות שלך והקהל שלך בקנאות.
4. אל תתייאש – מצא מה מעכב אותך.
5. מצא את קהל המעריצים שלך וגייס אותו לצידך.
6. גלה את סודות האריזה של המותג שלך.
7. הרגש נוח בתוך העור של עצמך.
8. מצא את השמחה שלך ואל תפחד ללכת בעקבותיה.
9. מצא את הזמן לעסוק בהרהור עצמי.
10. היה כנה באופן מוחלט עם עצמך.
11. סלח לעצמך כאשר אתה מאמין שאתה ראוי לסליחה. ואתה ראוי.
12. דע מי הלקוחות שלך.
13. הצג את המומחיות שלך כמה שיותר.
14. פרסם את ההצלחה המותגית שלך בכל מקום.
15. הפוך את עצמך לזמין במייל, טוויטר, פייסבוק, בלוג, סקייפ, תוכנות למסרים מיידיים, טלפון, פגישות פנים-אל-פנים, פגישות בבתי קפה, פגישות בבתי מלון, פגישות במסעדות, פגישות בכנסים, בתור בסופרמרקט.
16. תן לאנשים סיבה לדבר איתך באופן חיובי שתואם את המותג שלך.
17. רכוש את כתובת האינטרנט שהיא השם שלך.
18. רשום את הבלוג שלך ברשימות תפוצה רחבות ככל הניתן.
19. השתמש בחתימה אישית בהודעות הדואר האלקטרוני שלך.
20. השתמש בטוויטר כדי לענות על שאלות.
21. כתוב ביוגרפיה אישית והעלה אותו לויקיפדיה.
22. הפק לעצמך פודקאסט.
23. בנה ערוץ וידאו יעודי ביוטיוב הקשור למותג שלך.
24. השתתף באירועים מקוונים כדי שישימו לב אליך.
25. כתוב טוקבקים חכמים בבלוגים.
26. הפוך לאחד האנשים האלו שמראיינים אותם.
27. כתוב ספר אלקטרוני.
28. השתמש בגוגל-רידר כדי לשמור את חיפושי האגו שלך.
29. כתוב בקצרה. עם הפסקות. ועם תמונות גדולות.
30. היה בטוח בעצמך.
31. אל תדבר ביהירות על עצמך.
32. אל תיכנס למגננה, אל תידחף.
33. היה בנאדם, התנצל אם צריך. ואתה צריך.
34. אל תשחק – היה עצמך. בסוף תתרגל לזה.
35. תמיד שיהיה לך זמין כרטיס ביקור. תמיד. גם כאשר אתה גולש באינטרנט.
36. השתמש בדיג, סטאמבל-אפון, דלישס וגוגל רידר.
37. קידום אחרים באמצעות קישורים היא דרך נחמדה להראות שאכפת לך מאחרים.
38. השתדל לא להציף יותר מדי בהודעות דואר אלקטרוני פרסומיות.
39. אתה חייב להיות בלינקד-אין.
40. תפישה היא הכל באינטרנט. אז תהיה נחמד ומקצועי.
41. צור פרופילים בסיסיים ב-zoominfo, Naymz, Ziggs ו-Xing
42. כדי שלא יהיו בעיות כפילות, מצא לך שם משתמש ייחודי בדיג, סטאמבל-אפון, דלישס, טכנורטי, וורדפרס, פליקר ויוטיוב. כדאי גם לשקול לפתוח חשבונות ב-Vimeo, Disqus, BackType, Poserous ואולי גם ב-Tumblr. זה חשוב וזה לוקח רק דקה.
43. השתמש בגראבטר. וודא שהוא ייחודי.
44. חפש תמונות של עצמך באינטרנט ואם אתה מוצא תמונה לא מחמיאה, צור קשר עם מי שמאחסן את התמונה ובקש ממנו להסיר אותה. אתה יכול לתת לו תמונה אחרת במקום.
45. השתמש במתזמן טוויטים אוטומטי כדי החשבון שלך יהיה פעיל כל הזמן.
46. פתח לעצמך מוטו קצר שניתן להשתמש בו באירועים שונים או באתרים שונים: אחד באורך 15 שניות ואחד באורך 45 שניות.
47. אל תהיה מעורב בפעולות מקוונות שיכולות לדלל את המותג שלך.
48. אחרי פגישה עם לקוח תמיד תשלח לו "תודה רבה על הפגישה המעניינת" בהודעת דואר אלקטרוני.
49. המותג המקוון שלך כל הזמן מתפתח. שים לב לכך.
50. בצע בדיקת מותג עצמי אחת לתקופה כדי לדעת היכן אתה עומד.
**
אחרי שקראתי את העצות האלו, אני מחזיק מעצמי מומחה למיתוג עצמי. משום כך, אני מתכבד להוסיף עשר עצות משל עצמי למיתוג עצמי ברשת:
1. אל תפליץ באינטרנט. זה לא נעים.
2. אם אתה רואה חתול, תהיה לטובתו.
3. במידה ומישהו מעצבן אותך, אל תגיד לו "אמאשלךזונה". זה לא טוב למותג שלך.
4. זמש הוא צבע מצוין למותגים. שקול לאמץ אותו.
5. כאשר אתה רואה זקנה באינטרנט, העבר אותה לפיירפוקס.
6. העלה סרטון פורנו חובבני ל"עולם הסקס של ענת". סביר להניח שהלקוחות שלך נמצאים שם.
7. כנס לחשבונות של אלו שעוקבים אחריך בטוויטר ותתחיל לעקוב אחרי החברים שלהם. החברים של החברים שלך הם על פי רוב האויבים של השכנים שלך והם, סביר להניח, הגיסים של הקלמנטינות שלך וקלמנטינות הן לקוחות טובים.
8. בדוק אחת לרבע שעה מה נכתב עליך באינטרנט. לשם כך השתמש בכלים מקוונים. דוגמת גוגל.
9. תייג את כל הגרעאפסים שלך. אפשר לעשות את זה בעזרת כלים מקוונים. דוגמת גוגל.
10. זכור: העתיד נשמע מצוין העתיד נשמע אורנג'.
יכולתי לכתוב עוד 50 כאלו אבל אני הולך לפתוח חשבונות ב-Vimeo, Disqus, BackType, Poserous ואולי גם ב-Tumblr. שמעתי שזה חשוב ולוקח רק דקה.
כתיבת תגובה