מה זה ספאם כולם יודעים: הודעות דואר אלקטרוני ששולחים אלינו בלי שביקשנו. כולם (חוץ מהלמו) סובלים מזה, ונלחמים באמצעות כל מיני מערכות סריקה, חסימה, ניתוח טקסטואלי היוריסטי ושאר כלי נשק בלתי קונבנציונאליים. לא מזמן החלו להבחין בסוג-ביניים של דואר לא רצוי: עדכונים מכל מיני אתרים שנרשמנו אליהם. זה לא ממש ספאם, כי נתנו להם את כתובת הדואל מרצוננו החופשי, ולעתים רחוקות עשוי להיות שם משהו מעניין, אבל זה גם לא ממש דואר שאני רוצה לקרוא. לסוג הזה של דואר התגבש המושג "בייקון" (Bacn. כן, עם אות חסרה. ככה זה).
היום נתקלתי במשהו שונה, שאולי מצדיק מילה חדשה (רמז: כותרת הפוסט). מישהו השאיר אצלי בבלוג תגובה. התגובה היתה רלוונטית לנושא הפוסט, וכללה את שמו המלא של האדם ואת כתובת הדואל שלו, אבל התוכן שלה היה פרסומי – הוא פרסם כנס שייערך בקרוב. צריך לציין שמדובר בעניין לא מסחרי, שמארגנת קבוצה קטנה של אנשים, והנושא אפילו קרוב ללבי. אין ספק שלו הייתי מקבל אימייל עם בקשה לפרסם את הכנס – הייתי עושה זאת בשמחה. דווקא השיטה של להשאיר הודעה פרסומית כזו בתגובות מאוד הרגיזה אותי.
אז, בלוגרים יקרים, אני מעלה את זה לדיון. האם לגיטימי לכתוב תגובה כזו? האם זה שונה מהותית מתגובות סתמיות שאנשים משאירים, רק כדי שיעשו קליק על כתובת האתר שלהם? האם זה מצדיק מילה חדשה? לא חייב להיות פסטרמה. אפשר גם סלמי, קבנוס, או כל מוצר בשר מעובד אחר.
כתיבת תגובה