רק אתמול עוד דנו ב"הארץ" בשאלה האם ישנה תופעה של אנשים המכורים לאינטרנט, והנה כבר היום מצא העיתון לפחות מכור אחד: הוא קרא בסוף השבוע האחרון כאלף טוקבקים, הוא מתקשר מהמכונית כדי לבדוק כמה כניסות צבר כל פוסט שהעלה, ולפחות על פי הגרסה הרשמית הוא מקדיש לבלוג שלו כעשרים דקות מדי יום. אוהבים אותך, בנימין נתניהו.
במחקר של אוניברסיטת סטנפורד, עליו מסופר בכתבה ב"הארץ", דיווחו 14% מהנשאלים על כך שממש כמו נתניהו גם הם מתקשים להישאר יותר מיום אחד ללא חיבור לרשת. וניתן להניח כי ממש כמו שמונת האחוזים שהודו במחקר כי הם גולשים באינטרנט "כדי להימלט מהמציאות", כך גם נתניהו – שבעולם האמיתי הוא לא יותר ממנהיגהּ של סיעה קטנה בת 12 חברים – מוצא מקלט ונחמה בעולם הווירטואלי בו מאות טוקבקיסטים מכתירים אותו למלך ישראל.
הדיונים בתועלת החומרית שיכול להפיק מי שכותב בלוג בישראל (בעברית) מתנקזים בדרך כלל אל המסקנה שסכומי כסף משמעותיים שיזרמו לכיסו של הבלוגר הם לא חלק מהחבילה (וכל מי שלא אמר שלושה דברים אלו: זנב ארוך, זנב ארוך, וזנב ארוך – לא יצא ידי חובתו). אם תשאלו מה כן, יסבירו לכם שבאמצעות הבלוג אפשר לצבור מוניטין אותו בטווח הארוך ניתן לתרגם גם לכסף.
כך, אם הבלוג שלכם כולל תובנות מעמיקות בענייני שיווק, לאורך זמן תוכלו ליצור לעצמכם שם של מומחים בתחום, ועל ידי כך לקבל הצעות עבודה שלא היו מגיעות אליכם בדרכים אחרות. אם באמצעות הבלוג אתם מדגימים את יכולות הצילום המרשימות שלכם, יתכן שמי שיזדקק לשירותיו של איש מקצוע יקח אתכם בחשבון, וכן הלאה.
הבלוג של נתניהו מעלה את השאלה האם יושב ראש האופוזיציה יוכל לצבור באמצעותו מספיק מוניטין כדי לזכות בקידום לתפקיד ראש הממשלה. אם כי, בזמנים אחרים, מובן שהסוגיה הזאת הייתה מתגמדת לעומת השאלה האם הוא יזכה להיכנס לוובסטר.
כתיבת תגובה